
ZPP-3412/02/10 Wysoka, dnia 18 czerwca 2010 roku
wg rozdzielnika
Na podstawie art. 38 ust. 2 i ust. 4 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych //t. jedn. Dz.U. z 2007 r, Nr 223, poz. 1655 z późniejszymi zmianami/ Burmistrz Miasta i Gminy Wysoka w związku ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia dotyczącą: „Udzielenia kredytu długoterminowego na przedsięwzięcie pn: ” Budowa hali widowiskowo-sportowej w miejscowości Wysoka” przesyła odpowiedzi na postawione zapytania:
Zapytanie 1:
Potwierdzenie, że Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę Skarbnika na wekslu i deklaracji wekslowej ?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 262 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240) obowiązek kontrasygnaty wszelkich dokumentów finansowych wynika obligatoryjnie z cytowanej ustawy. Nie ma potrzeby na wyrażanie dodatkowej zgody.
Zapytania 2:
Jedynie w celu jednolitego wyliczenia ceny oferty prosimy o precyzyjne podanie daty uruchomienia kredytu.
Odpowiedź:
Data uruchomienia kredytu: 14 lipca 2010 roku
Zapytanie 3:
Zarówno w celu jednolitego wyliczenia ceny oferty jak i do umowy prosimy o określenie, od kiedy należy przyjąć pierwszy termin płatności odsetek ?
Odpowiedź:
Pierwszy termin płatności odsetek – 30.09.2010 roku
Zapytanie 4:
Czy Zamawiający potwierdza, że spłata kredytu wraz z odsetkami będzie realizowana przez Gminę według WIBORU 3M według formuły stosowanej w banku wybranym w procedurze przetargowej.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że spłata kredytu wraz z odsetkami będzie realizowana przez Gminę według WIBORU 3M według formuły stosowanej w banku wybranym w procedurze przetargowej.
Zapytanie 5:
Prosimy o potwierdzenie, że zarówno do wyliczeń ceny oferty jak i do umowy kredytowej należy zastosować kalendarz rzeczywisty (365/366) z uwzględnieniem lat przestępnych ?
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że zarówno do wyliczeń ceny oferty jak i do umowy kredytowej należy zastosować kalendarz rzeczywisty (365/366) z uwzględnieniem lat przestępnych ?
Zapytanie 6:
Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby spłaty realizowane były na podstawie każdorazowej informacji pisemnej ze strony banku (Zamawiający określa, że spłata realizowana będzie na podstawie każdorazowej pisemnej decyzji) zawierającej dane o niespłaconej racie kapitału, wysokości stopy procentowej, wysokości odsetek, sumy do zapłaty. Jednocześnie informujemy, że Bank w umowie kredytowej, której załącznikiem jest harmonogram spłat, określi terminy spłat rat kapitałowych i odsetkowych zgodnie z zapisami zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i nie widzi konieczności informowania o terminie spłaty każdorazowo w formie decyzji.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody aby spłata była realizowana w innej formie jak każdorazowa decyzja – pozostaje przy zapisach zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Jednocześnie Zamawiający dokonuje modyfikacji Specyfikacji istotnych warunków zamówienia w następujących punktach:
- Pierwszą płatność kapitału należy przyjąć w IV kwartale 2011 roku, z karencją kapitału do 29 grudnia 2011 roku (a nie rok od dnia udzielenia kredytu),
- W części VII-Postanowienia Zamawiającego, które zostaną wprowadzone do umowy dodaje się
- punkt 10 w brzmieniu: „Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy kredytowej w części dotyczącej zmiany terminów uruchomienia poszczególnych transz kredytu, zmiany harmonogramu spłat kredytu w przypadku przesunięć w realizacji zadania inwestycyjnego, niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, częściowej spłaty kredytu”.
- punkt 11 w brzmieniu: „Kredyt zostanie wpłacony na rachunek bankowy w banku obsługującym budżet Gminy zgodnie z pisemną dyspozycją Zamawiającego złożoną w banku na 3 dni przed planowanym uruchomieniem środków”.
- punkt 12 w brzmieniu: Niewykorzystane środki kredytowe z I transzy przechodzić
będą do kolejnej bez konieczności aneksowania umowy kredytowej.
- punkt 13 w brzmieniu: Gmina rozliczy się z wykorzystanego kredytu właściwymi
fakturami w ciągu 30 dni od daty uruchomienia transzy kredytu.
Ponadto Zamawiający przekazuje Wykonawcom następujące dokumenty dotyczące kondycji finansowej Gminy Wysoka:
- dane o dochodach i wydatkach – plan na 31.12.2010 r.,
- wykaz zaciągniętych kredytów i pożyczek,
- zestawienie zobowiązań gminy z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz programowanych dochodów do 2019 r.,
- zobowiązań Miasta i Gminy Wysoka z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek łącznie z opiniowanym kredytem z uwzględnieniem dochodów bieżących i majątkowych oraz wydatków w poszczególnych latach,
- opinię RIO o możliwości spłaty wnioskowanego kredytu,
- informacje dotyczące finansowanej inwestycji,
- informacje formalno-prawne dot. finansowanej inwestycji.
Otrzymują:
- Oferenci biorący udział w postępowaniu – wszyscy
- Strona internetowa Zamawiającego.
- a/akta
Burmistrz MiG Wysoka
Marek Madej
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Załączniki
Dane do przetargu (56.5kB) | ![]() |
![]() |
Inf. form-prawne - dot. fin. inwestycji (23.5kB) | ![]() |
![]() |
Opinia RIO (1.4MB) | ![]() |
![]() |
Prognoza długu (45kB) | ![]() |
![]() |
Zestawienie zobowiązań gminy (39kB) | ![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Adam Michniewicz |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Adam Michniewicz |
Data wprowadzenia: | 2010-06-18 10:43:36 |
Opublikował: | Adam Michniewicz |
Data publikacji: | 2010-06-18 11:01:46 |
Ostatnia zmiana: | 2010-06-18 13:33:56 |
Ilość wyświetleń: | 3140 |