Kolorowy pasek
Kolorowy pasek

KARTA USŁUGI – REJESTRACJA ZGONU

Urząd Miasta i Gminy w Wysokiej

Pl. Powst. Wlkp. 20/21

89-320 Wysoka

Sprawa prowadzona prze: Urząd Stanu Cywilnego

Karta usług nr: USC/3

Podstawa prawna:

Art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 2064 ze zmianami),

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1044 ze zmianami).

Wymagane dokumenty:

·        Karta zgonu sporządzona przez podmiot wykonujący działalność leczniczą,

·        Dokument tożsamości osoby zmarłej

Do wglądu:

- dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon,

- dokument tożsamości współmałżonka osoby zmarłej,

Opłaty:

Sporządzenie aktu zgonu zwolnione jest od opłaty skarbowej.

Odpis skrócony aktu zgonu po dokonaniu rejestracji zgonu, jest wydawany z urzędu osobie zgłaszającej zgon.

Dodatkowe odpisy podlegają opłacie skarbowej w wysokości

- odpis skrócony – 22,00 zł

- odpis zupełny 33,00 zł.

W kasie tut. UMiG w godzinach od 730 do 1430 lub na konto Urzędu Miasta i Gminy Wysoka BS Wysoka Nr 34 8940 0007 0000 0169 2000 0022.

W przypadku korzystania z internetowej obsługi bankowej należy dostarczyć wydrukowane potwierdzenie dokonanej operacji bankowej, chyba, że odpisy nie podlegają opłacie skarbowej lub są od niej zwolnione.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Stanu Cywilnego w Wysokiej, Plac Powstańców Wielkopolskich 20/21, pokój nr 12 (I piętro)

Godziny pracy:

Urząd Stanu Cywilnego czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 700do 1500.

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Stanu Cywilnego w Wysokiej, Plac Powstańców Wielkopolskich 20/21, pokój nr 12 (I piętro)

Kontakt:

Urząd Stanu Cywilnego w Wysokiej, Plac Powstańców Wielkopolskich 20/21, pokój nr 12 (I piętro)

tel. +48 67 2871004, 2871812 wew. 40, fax +48 67 2871080,

adres e-mail: usc@gminawysoka.pl

Termin załatwienia sprawy:

W dniu zgłoszenia zgonu

 

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Inne informacje:

Akty zgonu sporządza się w Urzędzie Stanu Cywilnego właściwym ze względu na miejsce zgonu (czyli w tutejszym USC sporządza się akty zgonu osób zmarłych na terenie gminy Wysoka).

Zgłoszenia zgonu dokonuje podmiot uprawniony do pochówku:

- pozostały małżonek(ka),

- krewni zstępni,

- krewni wstępni,

- krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa,

- powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.

Zgłoszenia zgonu następuje przez złożenie kierownikowi urzędu stanu cywilnego karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia, jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.

Metadane

Źródło informacji:Adam Michniewicz
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Adam Michniewicz
Data wprowadzenia:2019-05-08 10:16:32
Opublikował:Adam Michniewicz
Data publikacji:2019-05-08 10:17:13
Ostatnia zmiana:2019-05-08 10:17:25
Ilość wyświetleń:352

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij